Eszköztár a fenntartható életmódhoz

A NAUTILUS Fenntartható Életmód Klaszter, egy olyan piaci szereplőkből – vállalkozásokból, oktatási-képzési intézményekből, kutatóhelyekből, és egyéb támogató szervezetekből – álló csoport,

amely felismerve az új globális trendeket és a fogyasztási szokások átalak ulását, a fenntartható életmód termékek értékesítésének növelése érdekében egységesen lép fel, forrást és szervezeti formát biztosít.

A NAUTILUS Fenntartható Életmód Klaszter célja a fenntartható életmódhoz szükséges termékek és szolgáltatások piacra jutásának elősegítése.

A klaszter együttműködés előzménye a miskolci Belvárosi Biovásár szervezése volt, ami immár nyolcadik éve a tudatos vásárlók és helyi biogazdák találkozóhelye. Az alapítvány a bio-élelmiszerek mellett a fenntartható életmód egyéb termékköreinek gyártóival, és szolgáltatókkal is kapcsolatépítésbe fogott, annak érdekében, hogy ezek a termékek nagyobb teret nyerhessenek. 2011-ben létrehoztuk a klasztert és most már egyre több terméket kínálunk a tudatos vásárlók felé: bio-élelmiszerek és italok, környezetbarát tisztítószerek, fair trade kávé, újrahasználható és újrahasznosított csomagolások, nemez ruházat, újrahasznosított és kézműves termékek, megújuló energia hasznosító berendezések, környezeti nevelés, ökológiai szemléletű oktatás, ökoturizmus, alternatív gyógyászat, és folytathatnánk a sort.

A szerveződésnek már 62 tagja van: a fenntartható életmódhoz terméket vagy szolgáltatást kínáló vállalkozások mellett tanácsadó, képző és K+F tag is van, de a Miskolci Egyetem is erősíti a klasztert. A klaszter soros elnöke Dr. Piskóti István, a miskolci Marketing Intézet igazgatója.

A NAUTILUS Fenntartható Életmód Klasztert 2012-ben az ESCA (European Secretariat for Cluster Analysis) nemzetközi szervezet minősítette, és ezzel az ország első olyan klasztere lett, amely elnyerte az Európai Klaszter Kiválósági Kezdeményezés bronz fokozatát.

A NAUTILUS a tagoknak új lehetőségeket nyit a vállalkozói együttműködésekben, a láthatóság növelésében, a vevőkör építésben, közös termékfejlesztésben, új termékek bevezetésében és a forrás teremtésben.

A piac

A Klaszter a fenntartható fejlődés elvének megszületése óta megerősödött és növekvő piaci szegmensre épít, azokra a fenntartható életmód irányába törekvő tudatos vásárlókra, akik a mindennapi élet területén döntéseiket a fenntarthatóság szempontjai szerint hozzák meg. Ők azok, akik aktívan keresik, bár sokszor nehezen találják meg a fenntartható alternatívákat, túl vannak a szemléletformálás stációin, az általános jó tanácsok helyett konkrét zöld termékeket és szolgáltatásokat várnak el.

A Klaszter – tagjai révén – a fenntartható életmódhoz szükséges eszköztárral (termékekkel és szolgáltatásokkal) jelenik meg a piacon az alábbi területekhez kapcsolódva:

  • Fenntartható otthonok
  • A család egészsége
  • Szabadidős tevékenységek
  • Öko-tudatosság
  • Környezetkímélő közlekedés
  • Zöld munkahelyek

Termékeink és szolgáltatásaink azonos fogyasztói szegmenseket céloznak meg, erre épül a helyi szereplők klaszter együttműködése.

Szervezeti keretek

A klaszter döntéshozó szerve a Közgyűlés. A klaszter stratégiájának és programjainak megvalósításáért, illetve a menedzsment tevékenységekért a Klasztermenedzsment Szervezet, az Észak-Magyarország Flórája Faunája Alapítvány felel.

Szolgáltatásaink a klaszter tagok számára

Klaszter Iroda működtetése

Klaszter rendezvények szervezése

Fogyasztói kör bővítése

Megjelenés országos kiállításokon

Hazai és nemzetközi rendezvényeken való részvétel

Adatbázis építés

Közös arculat bevezetése és fejlesztése

Piackutatás

Klaszter Marketing Stratégia megvalósítása

Kapcsolat:

Észak-Magyarország Flórája Faunája Alapítvány

Mobil: +36 30 375 0949 

E-mail: emff.alapitvany@upcmail.hu

Web: www.nautilusklaszter.hu